Pērses sākumskola skolēni iepazīst profesiju pārstāvjus Swedbank un LNB07.11.2019

Šā gada 4. novembrī Pērses sākumskolas 5. un 6. klase devas mācību ekskursijā uz Rīgu.  Eiropas projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001, "Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" ietvaros, skolēni apmeklēja karjeras attīstības atbalsta pasākumus "Darba devēji Latvijā". Pasākumu mērķis bija iepazīt uzņēmuma darbības virzienus un strādājošo profesiju pārstāvjus.

Swedbank galvenajā ēkā 9.00 no rīta mūs sagaidīja smaidīga darbiniece - gide, biznesa psihologs. Ekskursija iesākās ar stāstījumu par Swedbank uzņēmumu, tā ienākšanu Latvijā, kā banka nokļuva līdz savai lielajai ēkai un algoto darbinieku skaitu. Šajā uzņēmumā kopumā strādā ap 2000 darbinieku, bet šajā ēkā strādā ap 1500. Tie ir klienta apkalpošanas speciālisti, mārketinga un juridiskā nodaļas speciālisti, sabiedriskās attiecību, grāmatvedības un administrācijas nodaļa speciālisti, kā arī IT speciālistu komanda. Pēc sarunas sapratām, ka šeit var strādāt dažādu jomu speciālisti tāpēc, ka bankas lietas nav saistītas tikai ar naudu. Lielu interesi skolēni izrādīja par bankas direktora amatu, jautāja par viņa ikdienas pienākumiem, par strādāšanu birojā, par to, ko tieši viņš dara visvairāk. Un gides atslēgas vārdi bija, ka bankas direktors ļoti daudz lasa aktuālo informāciju par biznesu un ekonomiku un šie materiāli ir dažādās valodās. Apzinoties to, ka lielai daļai mūsu jaunatnes lasīšana nav hobijs - interese par direktora amatu noplaka.

Taču ar bankas apskati un strādājošo profesijas pārstāvju iepazīšanu viss nebeidzās. Skolēniem sākās praktiskā darbošanās finanšu laboratorijā, kurās varēja pārbaudīt  finanšu pratības zināšanas - ģimenes budžeta plānošana; finanšu jomā nepieciešamās prasmes un rakstura īpašības;  kredīta piešķiršanas izvērtēšana; drošības noteikumu zināšana e-vidē.

Ekskursijas noslēgumā gide uzveda 25 stāvā un mēs izbaudījām putna lidojumu ap ēku ar virtuālajām brillēm.

Tālāk ceļš veda uz Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur skolēni iepazina restauratora profesiju. Skolēniem bija iespēja ielūkoties visā procesā, kas saistīts ar grāmatas restaurāciju. Viss sākās ar atputekļošanu un dezinfekciju, kur grāmatai tiek noņemti putekļi un veikta dezinfekcija no dažādiem parazītiem, kas ir iedzīvojušies grāmatā. Tad tālāk mitrā apstrāde, ja nepieciešamas, tad papīra liešana, foto laboratorijas izmantošana, kurā tiek fotografētas grāmatas, lai saglabātos informācija par materiālu, kas ir nokļuvis restauratora rokās. Ir arī telpa ādas apstrādei, ja kāda grāmata ir ar ādas vākiem. Un viss beidzot nonāk sietuvē, kur grāmata beidzot iegūst pilnībā restaurētu skatu. Skolēniem bija jautājumi par to, vai šiem procesiem resaturators iet cauri viens, vai netīrāko darbu dara palīgi un tikai  svarīgāko restaurators, taču atbilde ir viena -  visi procesi ir vienlīdz svarīgi un tāpēc visus šos darbus dara restaurators pats. Un reizēm arī kāds restauratoru māceklis vai students praksē. Skolēni iepazīstot darba apstākļus secināja - darbs nav viegls, liela atbildība, liela precizitāte un koncentrēšanās, liels klusums visapkārt un dienas gaismas nemaz.

Pēc tam skolēniem bija iespēja izspēlēt spēli “Info slēpes”, kurā skolēniem bija jāparāda savas informācijas meklēšanas prasmes un vadīšanās pēc instruktāžas un nedaudz orientēšanās prasme LNB.

Noslēdzot ekskursiju skolēniem bija iepazinuši banku sektorā nepieciešamos speciālistu un grāmatu restauratora profesiju.

Sagatavoja: pkk Olita Ruža

back to top