Drukas resursa adrese: http://koknese.lv/koknese_veseligaka_vide_visiem/atskats_uz_pasakumu_doma_elpo_kusties_irsos
Drukas datums: 17:54:53 16.09.2019

Atskats uz pasākumu “Domā. Elpo. Kusties.” Iršos31.08.2018

Šī gada 25.augustā Iršu pagastā, Pērses sākumskolas aktu zālē norisinājās pasākums "Domā. Elpo. Kusties." darbības "Garīgās veselības diena "SEV" ietvaros, īstenojot projektu nr.9.2.4.2/16/I/019 "Koknese-veselīgākā vide visiem!".

Pasākumā piedalījās psiholoģe Agita Soloveiko, kura stāstīja par mūzikas terapijas nozīmi cīņā ar stresu. Izmantojot mūziku un tās izteiksmes līdzekļus (skaņas, ritmu, melodijas, balsi), mēs risinām daudzveidīgas garīgās, emocionālās un fiziskās veselības problēmas.

Mūzika kā nemanāms, bet uzticams līdzgaitnieks pavada cilvēkus viņu ikdienas gaitās. Tā dzirdama uz ielas, sabiedriskajā transportā, veikalos un vēl simtiem citās vietās. Ir pierasts to uztvert kā emocionāla un garīga gandarījuma avotu, taču jau izsenis pierādīts, ka mūzika var būt arī svarīgs veselības aprūpes elements. Līdzīgiem vārdiem sākās nākamā nodarbība "Gongu skaņas", kuru vadīja gongu meistare Džulija Kirkupa. Šajā nodarbībā  interesenti varēja izbaudīt un apvienot sevī masāžu un skaņu mūzikas terapiju. Masāžu nodrošināja vibrācija, kas bija gaisā un ausis varēja baudīt skaistās skaņas, taču visam pamātā bija koncentrēšanās uz elpošanu, kur izelpai ir jābūt garākai kā ieelpai. Izskanot gongiem, pasniedzēja veltīja katram laiku, saprotot ar kādām sajūtām tika pavadīts šis muzikālais mirklis. Paldies viņai par skaņu un atbalstu šajā straujajā ikdienā.   

"Neturam stresu sevī-izelpojam!"- ar šādiem vārdiem varēja aprakstīt pasākuma tālāko norisi. Instruktore Ilze Palma pasākuma apmeklētājus iepazīstināja ar Cigun vingrošanu, kuras pamatā ir dzīvības enerģija un darbs. Cigun atveseļošanas metodikā ietilpst trīs daļas:

1. Fiziskie vingrinājumi - veido pareizu ķermeņa stāju, koordinētas un plūstošas kustības, kā arī ietekmē ķermeņa aktīvās ādas zonas.

2. Elpošanas vingrinājumi – nostiprina diafragmālo elpu, tiek pielietota mierīga un lēna elpa, elpas izmantošana labsajūtas veicināšanā.

3. Vingrinājumi mierīgam prātam - tiek veltīti domu sakārtošanai, pozitīvai domāšanai, iekšējās koncentrēšanās pamatu veidošanai. Vislabākais bija tas, ka Cigun vingrinājumus varēja izpildīt ikviens neatkarīgi no viņa vecuma.

            Pabeidzot Cigun vingrošanu, pasniedzēja ar dažādiem piemēriem un padomiem dalījās pieredzē un zināšanās, kā elpošanas vingrinājumi noder ikdienā dažādās stresa situācijās.

            Liela nozīme elpošanai ir arī jogas pamatā. Pasniedzēja Ilze Palma uzsvēra, ka joga ir vienkāršs paņēmiens, lai mazinātu stresu, kas var izraisīt un pasliktināt vairumu veselības problēmu. Bez terapeitiskas ietekmes jogai piemīt arī labvēlīga iedarbība uz prātu. Tāpēc savos atpūtas brīžos novēlam nedomāt ar prātu, bet ar sirdi.

  Biedrība “Irsis”